oo my buddha - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angela Soest - WaarBenJij.nu oo my buddha - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Angela Soest - WaarBenJij.nu

oo my buddha

Door: angelainthailand

Blijf op de hoogte en volg Angela

19 April 2012 | Thailand, Bangkok

Een hele goede middag!
Precies een maand geleden heb ik mijn vorige reisverslag geplaatst, dus het wordt weer eens tijd om jullie weer even op de hoogte te stellen van wat ik hier zo allemaal beleef:) Ondertussen alweer heel wat mini-vakanties en tripjes gedaan, dus ga er maar is goed voor zitten want ik heb weer heeel veel te vertellen.
Allereerst over mijn tweede weeshuis bezoek. Aangezien het de vorige keer niet zo'n succes was, omdat het meer op een publiciteitsstunt leek van school.. waren we dit keer maar met 9 studenten. Na een korte busreis kwamen we aan op een mega groot complex. Dat mag ook wel aangezien er ongeveer 250 kinderen leven, van de allerkleinsten tot 7-jarigen. Dit keer waren het GEEN gehandicapten kinderen. We kwamen binnen in een eetzaal met zoveeeel kleine stoeltjes en tafeltjes. Eerst kwamen de kindjes binnen die echt net konden lopen. Zoooo schattig! Ze gingen allemaal keurig op hun stoeltje zitten. Wij waren daar vooral om ze aandacht te geven.. met ze spelen en knuffelen. Ik zat daar dus op me hurken en een paar kindjes te voeren. Ze waren ook zo mooi en lief! Met die grote donkere ogen die je aan zitten staren.. pfoe het liefst zou je ze zo mee naar Nederland nemen en ze een beter leven willen geven. Helaas zit dat er niet in.. ze worden echt wel goed verzorgd hoor! Maar er is gewoon te weinig personeel om ze de persoonlijke aandacht te geven die ze zo verdienen. Toen ze klaar waren met eten gingen we met een paar van die kinderen in een treintje zitten die een rondje maakte over het terrein. Echt zo leuk om die kinderen te zien genieten! Een jongetje die naast me zat gaf me met het liefste koppie die je maar kan bedenken een bloemblaadje. Echt super schattig! Pandate (onze module coördinator) was een voor de organisatoren. Hij had ons gewaarschuwd om niet té gehecht te raken aan de kinderen. Eerst dachten we van naah dat valt heus wel mee, maar toen ik aankwam op de speelplaats renden twee kinderen al op me af met handjes in de lucht of ik ze op wilde tillen. Pfoe en toen was het wel weer even lastig toen we naar huis gingen.. Ik was wel heel blij dat ik dit toch had gedaan, want het was weer een hele ervaring!
Zo en dan zal ik nu even vertellen over Chiang Mai! Eef, Dennis en ik wilden heel graag een keer daar heen om een jungle trekking te maken. De reis daarnaartoe gingen we met de VIP bus. De reis was best goed te doen:) Het enige nadeel was dat de bus om de twee uur een plas of lunch stop maakte, dus het duurde allemaal wat langer dan gedacht. Eenmaal aangekomen op het onze eindbestemming, wachtte de touroperator ons al op bij het hostel dat we van donderdag tot maandag hadden geboekt. ’s Avonds zochten we een eettentje op (Pizzaaa!) en slenterden we nog even over de markt. We gingen niet zo heel laat slapen, want de volgende ochtend moesten we weer fit zijn voor de 2 daagse jungle tocht! Het was echt super gaaf maar ook dodelijk vermoeiend! Eef en ik hadden de grote backpack van Dennis geleend, want we bedachten dat het wel handig zou zijn om dan een iets zwaardere tas te hebben die we gewoon om en om konden dragen.. slecht idee. Ik zal even beginnen bij het begin! We kropen eerst in een auto en daar zaten al drie andere jongens: David en Chris (de Engelsen ) en nog een Nederlander; Dervis. We hadden echt mazzel met die groep! Gewoon een klein groepje van ongeveer dezelfde leeftijd. Het klikte gelijk en we dachten precies hetzelfde, want de eerste stop was een vlinder/bloemen tuin en daar zijn we echt doorheen geracet haha. Eerst even gegeten bij onze gids boven op een berg en toen begon de klim. Eerst viel het nog wel mee, maar later,, pfff het ging echt kaarsrecht omhoog..niet normaal! Eef en ik waren natuurlijk weer de stumpers en het maakte niet uit wie de tas droeg, maar we kwamen met moeite en of course veel langzamer die berg op. Onze gids had zelfs ter plekke twee wandelstokken voor ons gemaakt van bamboe. Handig ventje dus haha. De eerste dag hebben we alleen maar gelopen met een paar stops ertussendoor om even af te koelen in een poeltje of waterval (letje). Heb zelfs gegleden/gesprongen van een mega hoge rots zo in het water! Eerst durfde ik niet, maarja met al die testosteron mensen om je heen die zeggen dat je het moet proberen heb ik het toch maar gedaan, me hart is nog nooit zo tekeer gegaan geloof ik en één keer was meer dan genoeg! Nou weer omhoog die berg op en het leek echt alsof er geen eind aan kwam.. maar daar ineens tegen het einde van de middag, lag daar een dorpje! De laatste paar meters hebben we ons nog gebogen over een spinnenhol met een echte wilde tarantula erin! GETVER! Nou eindelijk dus bij de slaapplaats aangekomen, waar we een welverdiend drankje hebben genuttigd. Het was echt zo’n dorpje midden in de rimboe, met hutjes gemaakt van bamboe,.. maar dan ook echt alles van bamboe! Er kwamen ook wat tja.. ‘inheemse’ vrouwtjes op ons af die ons wel een massage wilden geven (met het vriendelijke verzoek of dan wel eerst een douche wilden nemen). Daarop zeiden Eef en ik natuurlijk geen nee! Dus toen een heerlijke massage genomen van een uur. Later nog lekker gegeten (AARDAPPELS!) en gezeten rondom een vuurtje. Gitaartje erbij en een paar bekende old school liedjes gezongen. Er was een bewoner daar die gezellig bij ons kwam zitten… maar dronken dat ie was! Hij zei de hele tijd: ‘No baby no fun’, ‘why nooooot?’ en toen ik ‘omg’ zei omdat hij een vuurtje een soort van inslikte.. verbeterde hij mij met ‘oh my Buddha!’. Hele leuke avond gehad met die mensen! Volgende dag werden we bijtijds wakker gemaakt, omdat we dus nog die hele afdaling moesten maken. Het ging wel makkelijker dan omhoog.. maar onze benen trilden echt als een gek en echt een spierpijn dat we hadden die dag erna! Mijn witte hemdje was ook niet meer zo wit, aangezien ik best vaak gevallen ben.. au.. Die dag gingen we ook voor het eerst olifanten rijden, raften en bamboo-raften. Super leuk allemaal! Wel een beetje jammer dat die olifant steeds op ons nieste. Oja, ik was ook nog bijna vermoord toen we gingen raften, want onze boot zat vast tussen de rotsen en we zaten een paar centimeter lager dan een andere boot die recht op ons afkwam! Of naja beter gezegd, op MIJ afkwam. Moet je je net zo in een film voorstellen.. een vertraagd moment waarin ik die boot op me af zie komen en dan zoiets heb van: ‘o oh’ en toen dook ik heel snel naar achter zodat ik niet onthoofd werd door de voorkant van die andere boot. Achja, zaterdag avond kwamen we terug en hadden we met die jongens afgesproken om wat te gaan eten en te drinken. En ja hoor.. ik heb voor het eerst in me leven gepoold! Okee okee nu laat ik het mooier klinken dan dat het was. Waarheid is dat ik een paar pogingen had gedaan om die bal te raken, maar ik ongelofelijk faalde en voor gek stond.. Daarna heb ik ook heel verstandig me op de vier op een rij gefocust. Ja ja echt dat ene spelletje dat kindjes spelen als ze 6 zijn, maar dat doen ze best vaak hier in een bar! Naja in ieder geval voorlopig geen pool voor mij dus. Afscheid genomen en facebook uitgewisseld. Zondag hadden we een relax dag, tenminste dat was het plan. Uiteindelijk zijn we toch wat gaan doen: naar een slangenshow geweest en daarna een tijgerpark bezocht. Dus van dit weekend heb ik heel wat foto’s overgehouden met dieren en heel wat nieuwe ervaringen (en doodsangsten) rijker!
Even denken… oja het weekend erna zijn we een weekendje naar Pattaya geweest met de ouders van Eef, want daar dichtbij woon de opa van Eef. Een weekend op een mooi resort doorgebracht en eigenlijk niet veel meer gedaan dan aan het zwembad gelegen.. heeeerlijk! De opa van Eef en zijn verzorgster Nat waren ook op bezoek op het resort. Nat is heel spiritueel en toen op het punt stonden om weg te gaan, pakte ze een hand van Eef en mij en kneep er heel hard in.. met ogen dicht: ze haalde de negatieve energie van ons weg en gaf ons positieve energie ervoor terug. Heel bijzonder om dat mee te maken! Later hoorde we dat toen Nat bij de auto’s stond, die negatieve energie haar even te veel werd en ze bijna flauw viel..
Dinsdag was het International Day op onze school. Een paar van onze klas werden aangewezen om Nederland te vertegenwoordigen. De bedoeling was om iets typisch Nederlands te koken voor ongeveer 200 internationale medestudenten en docenten. Uiteindelijk werd onze keuze: hutspot. De eerste uitdaging: een stamper. Thom en ik waren die dag ervoor op pad gegaan om inkopen te doen. We waren naar een supergroot huishoudwinkel gegaan. Gelijk succes! Verder hadden we ook nog een oranje kleedje, een grasmatje en een nep tulp gekocht om ons kraampje een beetje Nederlands te maken. Op de weg daarnaartoe hebben we nog wel wat aparts meegemaakt. Honderden en honderden monniken die over een loper liepen van rode strandmatten (ja echt strandmatten) met daarbovenop echt DUIZENDEN rozenblaadjes. Weet nou nog steeds niet waarom dat nou eigenlijk was.. leek wel een pelgrimstocht voor monniken ofzo.. maargoed! De tweede uitdaging: de ingrediënten. Gelukkig was dat niet zo moeilijk aangezien ze hier gewoon een Makro.. ja echt een Makro hebben. Het is best te vergelijken met de Makro van thuis! De dag erna was dus International Day. Dat was echt heel leuk! Eerst was er een waterceremonie, waarbij de docenten op het podium zaten met een bakje water op hun schoot. Wij (de studenten) moesten dan een voor een op onze knieën langs alle docenten een beetje water over de handen van de docenten te gieten en ze een gelukkig nieuwjaar te wensen. Thais nieuwjaar is op 13 april. Echt heel bijzonder allemaal! Vervolgens werden er nog een paar shows opgevoerd. Een thai-boxing-show, een vlaggenshow, traditionele dansen en een soort traditionele modeshow. Ondertussen kon iedereen gewoon rondlopen langs alle standjes. De hutspot viel goed in de smaak! Alleen een beetje jammer dat ons kraampje helemaal in een uithoek stond en we dus niet heel veel bezoekers hadden. Achja.. des te meer hutspot voor ons.. Heeerlijk!
Het weekend erop zijn Eef, Maaike en ik voor het eerst (oeps..) de tempels gaan bezoeken in Bangkok. Ook hebben we lekker gewinkeld in het bekende winkelcentrum van Bangkok (MBK ) en op de Chatunchak market. Aan het eind van de dag gingen we nog even langs de ouders van Eef in het twin-tower hotel. Even lekker gezwommen en genoten. Helaas moesten Eef en ik wel nog even aan ons research project die avond. We hadden 80 questionnaires uitgedeeld aan de mensen op Koh San Road. Eerst een beetje onwennig, maar uiteindelijk hadden we ze toch allemaal ingevuld weten te krijgen! Er was zelfs een Thaise jongen die op z’n knieën ging en een roos aan me gaf… eeh okeeee? Ik ging er maar vlug vandoor!
Die week erna was toets week, dus die week stond in het teken van school. Gelukkig hadden we het leuke vooruitzicht van nog een vakantie! Woensdag hadden we de laatste test en we zouden die avond vertrekken naar hetzelfde resort waar we al is geweest waren op Koh Pha-Ngan. Hier zaten de ouders van Eef en twee vrienden van ze ook al:). Die avond werden we ook steeds gebeld door Pandate, want net die ochtend was er een aardbeving geweest en was er een tsunami waarschuwing uitgegeven. Heel lief van hem dat hij zo bezorgd was! Alleen niet nodig omdat we naar de andere kant van Thailand zouden gaan. Aan de ‘verkeerde’ kant zit dus wel het eiland waar ik zaterdag naar toega voor 5 weken om praktijk te lopen! Dat was voor latere zorg..eerst de vakantie!
Het was weer heerlijk: we zijn weer lekker bruin geworden! De eerste avond gingen we al gelijk naar de halfmoon party. Minder bekend dan de fullmoon maar toch erg leuk! Alleen waren we zo kapot van de reis dat we het al gauw voor gezien hielden. We zijn ook nog naar een andere pool-party geweest én we hebben Thais nieuwjaar gevierd! Hoe ze het hier vieren zouden we ook in Nederland moeten invoeren! Helaas is het daar net een graad of 25 te koud voor. Thais nieuwjaar (Songkran in het Thais) is een groot waterfestival. Met de eigenaren van het resort die we al kenden van onze vorige vakantie reden we door de straten met hun pickup. Emmers water en super soakers in de aanslag! Het is echt een groot watergevecht suuuuperleuk! Iedereen gooit elkaar nat, jong of oud maakt niet uit. Ijsblokken worden in watertonnen gegooid, zodat we natgespoten werden met freeezing water. Verder werden onze gezichten besmeurd met tijgerbalsum (wat PRIKT!!) en andere goedjes van allerlei kleuren. Allemaal onderdeel van het feest. Waar wij waren was dit watergevecht maar 1 dag aan de gang, maar in andere steden, zoals in Chiang Mai, kan het soms wel 4 dagen zo doorgaan! Pfoe moet je je voorstellen dat je niet eens je hotel uitkomt zonder dat je steeds een emmer water over je heen krijgt.
Nu zijn we weer thuis en hebben we nog een paar dagen in ons kamertje voordat we op praktijk gaan. Eef gaat naar Hua Hin en ik ga naar Koh Phi Phi. Ik ga 5 weken lang op 2 resorts werken, als jullie benieuwd zijn hoe het eruit ziet..dit zijn de links: http://www.phiphinatural.com/ en http://www.pperawanpalms.com/
Nou lieve mensen dat was het weer! Zoals jullie zien verveel ik me nog lang niet hier, maar ik ga jullie wel steeds meer missen!
xxxxxxxxxx

  • 19 April 2012 - 08:18

    Je Mams:

    Tsjonge, is maar goed dat je diverse beschermengeltjes hebt, zoals met die boot, ben heel trots op je dat je van die rots bent gesprongen(begrijp t heel goed omdat ik hetzelfde lage testosterongehalte heb). Weet ook dat je heel sterk bent. Hele dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 24 April 2012 - 14:30

    Karel Soest:

    He kanjer, net weer even de tijd gevonden om je ervaringen op te nemen. Aan het einde van jouw verslag ben ik ook al moe. Dat lezen ben ik net zo gewend, kan je er geen filmverslag van maken??? Ik heb de foto's van Eef gezien in het slangen en tijgerpark......scaryyyy.
    Ik neem aan dat jij dit allemaal aan je voorbij hebt laten gaan.
    Van een rots afspringen....ach dat durf ik ook nog wel als het niet boven de 10 meter uitkomt. Ik heb inderdaad het gevoel dat je nog lang niet verveelt in het verre oosten.
    Ik kijk alweer naar je volgende verslag uit.
    Groet je vader xxxxxxxxxx

  • 24 Mei 2012 - 12:59

    Kelly:

    Hee lieve Ang!
    Wat geweldig om al die verhalen te lezen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Geniet er nog even van. Ik begin je al wel heel erg te missen hoor, dus ik ben blij dat je al over de helft bent! Ik wil je nog heel veel plezier wensen met alles wat je nog gaat doen, zien en ontdekken!
    Liefs en een dikke knuffel,
    Kel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand; Bangkok

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

Koh Phi Phi (part 2)

27 Mei 2012

Koh Phi Phi (part 1)

19 April 2012

oo my buddha

19 Maart 2012

vanallesennogwat!

14 Februari 2012

zon zee strand uitgaan en heeeel pittig eten
Angela

Hallo hallo iedereen! Over twee weken is het zover! Dan gaan eef en ik voor 5 maanden lang naar het mooie Thailand; of iets specifieker: Bangkok. Op deze manier wil ik graag mijn ervaringen delen...en om jullie een beetje jaloers maken natuurlijk, want over niet al te lange tijd ben ik me waarschijnlijk geestelijk aan het voorbereiden op een heeeerlijke Thaise massage op het strand!

Actief sinds 16 Jan. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 13908

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Lang leven de backpack

01 Februari 2012 - 05 Juli 2012

Thailand; Bangkok

Landen bezocht: